Powstanie pierwszych skuterów
Pierwsze ekonomiczne jednoślady pojawiły się w latach dwudziestych, ale największą popularność zdobyły po II wojnie światowej. To były lata świetności dla takich marek jak Vespa czy Lambreta. W Polsce numerem jeden był skuter Osa. W kraju nad Wisłą skuter uzyskał największą popularność około 1960 roku. W głównej mierze dzięki niskiemu zużyciu paliwa, tanie też były części do skuterów, a sama maszyna gwarantowała dużą mobilność, stając się alternatywą dla samochodów.
Stopniowe zwiększanie się wyposażenia
Z biegiem lat skuter stawał się coraz lepiej wyposażoną maszyną. Pojawiło się automatyczne sprzęgło, bezstopniowa skrzynia biegów, a także niezwykle przydatny bagażnik pod kanapą. Liczne modyfikacje zwiększały popularność tego typu jednośladów, także dzięki poprawiającym się osiągom. Ciągle utrzymywana niska cena sprawiała, że skutery na stałe zagościły w dużych aglomeracjach miejskich w krajach zachodniej Europy, m.in. Włochy, Francja czy Hiszpania.
Popularność tuningu skuterów
Od lat dziewięćdziesiątych XX wieku popularne stało się tuningowanie skuterów, czyli zwiększanie ich mocy oraz osiągów, czy też zmiana wyglądu. Dzięki temu skutery zaczęły wyglądać bardziej okazale i odróżniały się od innych jednośladów. Specjalistyczne części do skuterów wmontowywane w maszyny sprawiały, że najczęściej dochodziły do przekraczania granic prawnie wyznaczonych dla motorowerów. Zaczęły m.in. przekraczać dozwolone prędkości, a w tej kwestii powinno dojść do zmiany ich klasyfikacji prawnych.